6.8.11

Kolmas kerrosvati


Kierrätettäviäkin lautasi olisi vielä pinossa, mutta nyt vaihteeksi vati, joka on tehty uusista lautasista. Nämä lautaset eivät olekaan mitään posliinia, vaan ihan aitoa melamiinia. Porasin reiän puuterällä ja helposti. Tämä luomus on kaunis ja vadit ovat hyvän mallisia vaikka kakuille.

4.8.11

Toinen kerrosvati

Näitä tulee nyt muutama. Kaikki poraushommat yllättäen onnistuivat. No, ehkä vielä tulee juhlia, joihin tarvitaan vateja.

23.7.11

Kerrosvati

Kiitoksia Oulunkylän K-raudan ystävälliselle myyjälle: oikeat materiaalit löytyivät kerralla!
Tässä ensimmäinen Ihana-lehden ohjeen mukaan tekemäni kerrosvati.Näitä tulee lisää, kunhan saan sopivia lautasia. Tässäkin setissä keskimmäinen on vielä liian iso. Vaihdan sen pienempään, kunhan löydän sopivan.

20.3.11

Minikansioita skräppipaperista

Tässä kuvia minikansioista, joita kääntelin skäppipaperiarkeista. 

20.2.11

Kutistemuovikorviksia

Isot sydämet ovat kutistamattomia. Käytin mustaa, valkeaa ja väritöntä kutistemuovia. Kalat piirsin hopeatussilla ennen kuumennusta, kukat väritin chalks-väreillä samoin ennen kuumennusta.




Kokeilin uutta hienoa leikkuriani. Stansseja sain lainaksi. Olisi kiva tehdä kummallisen muotoisia korviksia, mutta kutistemuovitekniikkaa pitää näköjään vielä harjoitalla helpoilla malleilla. Helpot mallit voisi toki leikata käsin tai halvemmilla välineillä, mutta kiemuraisissa koneesta ja valmiista stansseista olisi suurta apua.

22.1.11

Ystävänpäivälahjan paketti


Joku ystävä saa tänä vuonna minulta lahjan, koskapa sain jo paketin valmiiksi.

9.1.11

Kirjarasia




Maijun blogista löytyi jälleen houkutteleva haaste. Itseltäni puuttuu aina jotain tykötarpeita, kun teen sen verran harvoin tällaisia juttuja, mutta olen aika tyytyväinen tulokseen.
Maijun blogista löytyy tarkempia ohjeita ja ennen kaikkea hyviä linkkejä teko-ohjeisiin.

31.10.10

Nyt löytyi kunnollinen taittoluu

Kirjamessuilta se löytyi! Perinteikkään Kirjasitomo Jokisen ammattilaiset olivat ystävällisiä ja esittelivät mestaritöitään ylpeinä. Jos olisin jokin raharikas, ostaisin varmasti lempikirjani uudelleen sidottuna, sivujen reunukset kullalla silattuina ja kirja hienossa kotelossa. Ooh.

Mutta asiaan: etsin kissojen ja koirien kanssa nettikaupoista taitteluluuta. Mieluiten siis vielä juuri luusta tehtyä. Nettikaupoissa oli lähinnä tarjolla muovisia ja hinta olisi joissain kivunnut aika ylös, kun lähetyskustannukset lisätään. Siis olen tyytynyt Sinellin muoviseen.
Tänään siis tärppäsi: ostin heti kaksi kappaletta – toisen vain siltä varalta, että ensimmäinen häviää. Hinta oli kohtuullinen.

Ensimmäinen kenkä valmistui


Kun taannoin näin skräppipaperista tehdyn kengän mallisen onnittelukortin, ajattelin, että on liian vaikea. Piti kuitenkin kokeilla. Eipä ollut liian vaikea.
Kiitos Maissille linkistä.ja Terri Heinzille hyvistä kaavoista ja video-ohjeista. Kukka on sovellettu Maijun ohjeista.

22.8.10

Kartonkiruusuja

Maiju neuvoi eilen, miten ruusuja voi tehdä itse. Minulla ei ollut käytettävissäni samanlaista paperia, joten 220-grammainen värillinen kartonki korvasi 200-grammaisen valkoisen. Maiju värjää jokaisen ruusun itse, Oma hommani oli astetta helpompi tässä suhteessa. Sen sijaan nuo 20 lisägrammaa hankaloittivat vähän liimaamista ja sitä kautta ruusun koossa pysymistä.
Leikkurikokoelmastani löytyi runsaat pari tuumaa läpimitaltaan oleva retrokukkaleikkuri. Se sopi tarkoitukseen aivan hyvin. Vihreät lehdet leikkelin käsin. Niiden toteutusta joudun vielä hiomaan.
Nuo keltaiset ruusut on tehty Maijun kanssa, punaiset puolestaan kotona omilla välineillä ja omilla materiaaleilla.
Edit. 22.8.2010 klo 11.30
Ja edit klo 17.50:


31.7.10

Mosaiikkitarjottimen saumaus on tehty


Nyt eilen aloitettu työ on saatettu päätökseen. Vedin lasimosaiikin väleihin luonnonvaaleaa Kiilto saumauslaastia. Käyttäöesineessä ihan valkoinen ei pitemmän päälle olisi minusta käytännöllinen.

30.7.10

Mosaiikkitarjotin on tulossa




Tänään ajattelin tehdä jotain valmiiksi. No, ihan tänään valmista ei vielä tullut, mutta tarkoitus on saattaa homma loppuun kuivumisaikoja kunnioittaen.
Siskolta saatu tarjotin on odottanut kai muutaman vuoden mosaiikkia. Maalasin sen ehkä vuosi sitten. Nyt kehittelin kukka-aiheentällä itselleni luontuvalla suoraan pinnalle-tekniikalla. Huomenna leikkaan ja liimaan loput palat. Ja sitten pitääkin katsella, löytyykö laastia.
Kolmannessa kuvassa on tyttären tekemä. Tuo työ syntyy kaapiston ovielementtiin.

19.7.10

Kangasruusut kruunaavat romanttisen tyylin



Kangasruusut kruunaavat romanttisen tyylin, luulisin. En tosin tiedä, mitä näillä ruusuilla tekisin, mutta luultavasti pian niille löytyy jotain täyttöä.